donderdag 8 maart 2012

Marni at H&M

Vandaag was het eindelijk zo ver: de samenwerking tussen Marni en H&M lag in de rekken en ik kon er niet bij zijn...Wegens werkverplichtingen moest ik vandaag passen voor de collectie en aangezien ik ten vroegste maandag een H&M winkel kan binnenstappen, zal ik de mooie kleedjes en juwelen aan mij moeten laten voorbij gaan.

Na enkele reacties gelezen te hebben op Twitter moet ik daar blijkbaar niet al té veel spijt van hebben, want de kwaliteit van sommige stukken viel wat tegen. Ik heb ze zelf niet gezien dus echt oordelen kan ik niet, maar ik heb me altijd wel wat vragen gesteld bij die samenwerkingen.

De prijzen zijn duur voor H&M, maar spotgoedkoop voor het merk waarmee wordt samengewerkt. Maar koop je dan niet gewoon de naam zonder de kwaliteit? En wat is dan eigenlijk het nut van een designer exemplaar in je handen te hebben zonder de bijhorende topkwaliteit?

Ik vind het geweldig dat de Marniprints - en in het verleden de designs van Karl Lagerfeld en Versace - ook eventjes betaalbaar worden voor de gewone sterveling, maar is de charme van een topmerk niet net dat niet iedereen het kan betalen en dus niet iedereen het heeft?

Ik blijf er een dubbel gevoel bij hebben, maar één ding weet ik zeker: ik zal nog lang dromen van de kleedjes in de Marni collectie en ik zal deze zomer telkens een beetje spijt hebben dat ik vandaag geen dag verlof heb gevraagd als ik iemand zie paraderen in een Marni for H&M jurk.

R.

2 opmerkingen:

  1. 't Was de moeite deze ochtend, hoor. Rijke dames die normaal enkel in Knokke shoppen (it shows) stonden ook in de wachtrij. Daarna kwamen ze buiten met 4 à 5 zakken met 700 euro aan spullen in. Ik heb er ook een dubbel gevoel bij, maar ik gun het ze wel.
    Het was de eerste keer dat ik heb aangeschoven en ik vond het het wel waard. Ik had mijn ogen op een kleedje gezet dat ik heb kunnen bemachtigen en kan dragen op de ettelijke feesten (communies en huwelijken) deze zomer. Maar om heel de boel op te kopen (sommigen liepen met 10 kapstokken als kippen zonder kop in de "Marni-zone" rond), sorry daar doe ik niet aan mee. 't Is niet omdat iets zogezegd van een merk is dat het sowieso mooi is, verre van, vond ik. Maar iedereen doet wat hij wil. En als je wil mag je mijn kleed eens lenen deze zomer ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was ook de eerste keer dat ik de collectie echt mooi vond, want inderdaad het is niet omdat er een naam opstaat dat het mooi is. Ik denk dan aan de collectie van Versace voor H&M...;-). Maar smaken verschillen natuurlijk.

    En dat is goed, ik hou je eraan! :)

    BeantwoordenVerwijderen